Jižní Amerika 2008

4) Kajmanské ostrovy - Plavba západním Karibikem 2010 - Obrazový trip report

5.7.2010 - Dnešní den strávíme na moři. Na cestě z Miami ke Kajmanským ostrovům musíme urazit více než 1200km, což nám zabere plných 39 hodin!

Toto je naše kajuta na 2.palubě. Přiznám se, že jsem nečekal tolik prostoru a pohodlí. Kromě sedačky máme k dispozici minibar, skříně a samozřejmě také koupelnu, která se nachází vlevo od vstupních dveří.
  V kajutě nechybí ani interaktivní TV. Kromě několika filmových a zpravodajských kanálů si v pohodlí naší kajuty můžeme zobrazit aktuální polohu lodi a nechybějí ani záběry z horní paluby nebo z přídě.   Další kanál nabízí aktuální rychlost a směr lodi včetně přibližných hodnot zeměpisné šířky a délky. Na další obrazovce můžeme zkontrolovat sílu a směr větru, nechybí ani možnost důkladně prostudovat ranní a večerní menu nebo objednávat výlety v jednotlivých navštívených destinacích.

Na lodi je k dispozici spousta vyžití, takže celodenní přejzd utekl jako voda. Člověk může jít do herny, hrát v divadle Bingo, koukat na 9.palubě na film, jít do posilovny, na internet, nakupovat nebo se jako my půl dne cachtat v bazénu a ve výřivkách :-)

6.7.2010 - Konečně jsme dorazili ke břehům ostrova Grand Cayman. Přístav v Georgetownu není pro podobné kocábky dostatečně kapacitní, a proto naše loď kotví ve vzdálenosti 500m od břehu. Do přístavu nás převážejí čluny, na které se nastupuje na 0.palubě.
  V Karibiku je několik vyhlášených pláží a podle všech průvodců mezi ně patří i tato na ostrově Grand Cayman. Jmenuje se 7 Mile Beach a je opravdu úžasná. Začíná na severním okraji Georgetownu a táhne se až k severozápadnímu výběžku ostrova. Disponuje jemným bílým písekm a omývá ji průzračné moře hrající všemi odstíny modré. Celkový dojem nemůže zkazit ani fakt, že je dlouhá jenom něco málo přes 5 mil (cca 8km) :-)   Na sedmi mílovou pláž se lze z přístavu bez problémů dopravit taxíkem. My jsme si vybrali resort Royal Palm, který je od přístavu vzdálen 3km. Cesta minivanem nás vyšla na 5USD/os. tam a 4USD zpět.
  V poledne jsme vyrazili na první objednaný výlet (70USD/os.). Z přístavu jsme se minibusem přesunuli na břeh veliké zátoky, která ze severní strany výrazně ukrajuje kus ostrova Grand Cayman. Na břehu jsme nastoupili na tuto dvoupatrovou loď, která nás odvezdla až na okraj zátoky ke korálovým útesům, které ji oddělují od širého moře.

Kousek od korálovýh útesů se na konci zátoky nachází asi největší turistická atrakce Kajmanských ostrovů - Stingray City. Lodě tu zakotví v kruhu okolo mělčiny a turisté tu mohou plavat v hejnu rejnoků (v tomto případě konkrétně Trnuch amerických).
  Speciálně pro tuto příležitost jsem na eBay koupil podvodní pouzdro na foťák. Radčin maličký Olympus byl pro daný účel ideální, ale focení přes plastové pouzdro, které se ve vodě různě kroutí, nakonec nijak slavně nedopadlo...

I když nakonec se nějakého toho rejnoka vyfotit přece jen podařilo. Ale vodě odolný přístroj by v daný okamžik určitě posloužil lépe...
  Šnorchlování s rejnoky bylo dalším úžasným zážitkem. Náš průvodce v rámci zajímavého vyprávění občas nějakého toho okolo plujícího rejnoka odchytil, takže jsme si tyto zajímavé tvory mohli prohlédnout opravdu velmi zblízka.

Asi po hodině dovádění s rejnony jsme uvolnili místo dalším přijíždějícícm lodím. Stingray City rozhodně nezklamalo!
  Ale výlet ještě nekončí. Ještě nás čeká šnorchlování na nedalekém korálovém útesu. Tak pěkně dofouknout plovací vestu a hurá do moře :-)   První z karibských výletů se opravdu vydařil. Teď už se vracíme zpátky do Georgetownu, abychom se opět nalodili na naše domovské plavidlo. V 16 hodin nabereme jihozápadní kurz a vydáme se k pobřeží Hondurasu.